EN 

ЄС повинен активніше підтримувати Україну

Переклад - Миньо Христина для Європейського простору | EUobserver

Успіх європейської політики залежатиме від допомоги ЄС Україні.

Ситуація в Україні виглядає надзвичайно похмуро. Війна на Донбасі посилилася. І Москва не показує ніяких ознак припинення підтримки "повстанців" на Донбасі або виведення військ зі Східної України.

Питання відносин ЄС із Росією та східними сусідами будуть на порядку денному під час зустрічі у Люксембурзі 4-5 вересня міністрів закордонних справ країн ЄС і верховного представника з питань зовнішньої політики і політики безпеки.

Обговорення цього питання не можна відкладати. ЄС повинен терміново прискорити активізацію своєї діяльності в Україні, інакше ризикує втратити її. Ось, що необхідно зробити.

1. Підвищити підтримку українських реформ

Найбільш актуальні проблеми для України не на полі бою, а виконання серйозних реформ. З тих пір як почалася криза, ЄС надавав значну підтримку політичним та економічним реформам в Україні. Підтримка все ще необхідна в сфері макрофінансової допомоги.

Україна уникла неминучого дефолту завдяки досягнутій минулого тижня угоді з приватними кредиторами, які списали 20 % боргу, який сягав 18 млрд. доларів. Але Україна все ще потребує значно більшого фінансування, щоб стабілізувати гривню та поповнити свої міжнародні резерви.

З початком протестів на Майдані, тільки 3 країни-члени ЄС надали двосторонні кредити. Європейська Комісія надала кредит Україні у розмірі 2.2 млрд. євро.

Цього недостатньо.

Якщо ЄС хоче бачити успіх українських реформ, Європейська комісія та країни-члени ЄС повинні надати додаткові кредити для зміцнення української економіки. Дефолт звів би нанівець усі зусилля спрямовані на реформування України та призвів би до політичної нестабільності.

2. Надійні заходи безпеки

Положення про припинення вогню у Мінській угоді виявилися недостатніми, щоб стримати бойові дії.

Місія ОБСЄ щоденно повідомляє про мінометний обстріл та зіткнення. Нещодавнє загострення конфлікту є одним із найсерйозніших з часу підписання Мінської угоди у лютому. Відтоді як розпочалися бойові дії майже 7000 людей були вбиті і близько 1.4 млн. людей залишили свої домівки.

ЄС повинен наполягати на більш надійних заходах безпеки.

ЄС також повинен ще раз поглянути на можливості застосування миротворчих сил ООН в Україні. Місія ОБСЄ відіграє важливу моніторингову роль, повідомляє про порушення режиму припинення вогню і виступає в якості стримуючого фактора для воюючих сторін. Але це стримування слабке, оскільки сепаратисти регулярно відмовляють у доступі місії до Донецька і Луганська.

Миротворчим силам ООН надають повноваження з традиційним розподілом силових завдань, таких як контроль за буферною зоною по обидві сторони від лінії зіткнення, що забезпечило б більше стримування і стабілізацію.

Росія заблокувала попередні спроби отримати мандат Ради Безпеки ООН на операції з підтримання миру. Але це не причина відмовлятися від цього засобу.

Якщо Москва, як вона каже, хоче миру, то вона повинна пояснити чому миротворчі сили не можуть зробити свій внесок у вирішення конфлікту. Використання миротворчих сил Білорусії може бути прийнятним варіантом для Москви.

3. Імплементація Мінської угоди

Мінська угода це не тільки угода про припинення вогню, яка регулярно порушується. Є також ризик, що політичні положення Мінської угоди не реалізуються. ЄС повинен збільшити загальну підтримку стосовно реалізації Мінської угоди та зайняти чітку позицію відносно різних елементів угоди.

Одним із головних викликів протягом найближчих декількох тижнів будуть місцеві вибори на Донбасі.

Угода передбачає, що місцеві вибори мають проводитися згідно з українським законодавством згідно зі стандартами ОБСЄ та під контролем ОБСЄ та БДІПЛ. Однак, підконтрольні Москві сепаратисти заявили, що вони будуть проводити паралельні вибори за межами конституційного та правового поля України.

Це, безумовно, буде порушенням Мінської угоди. Також малоймовірно, що вибори, організовані сепаратистами, будуть проведені відповідно до стандартів ОБСЄ.

Стандарти ОБСЄ вимагають сприятливої атмосфери, в якій політичні партії та кандидати можуть вільно агітувати і висловлювати свої думки. Свобода засобів масової інформації є основною умовою прозорих виборів.

ЄС має надіслати чіткий сигнал Росії, що місцеві вибори у Донецьку мають бути проведені відповідно до вимог Мінської угоди. Решта буде порушенням Мінської угоди і становитиме ризик руйнування і так крихкого мирного процесу.

Готовність розширити санкції

Перспектива повної реалізації Мінських угод у встановлені строки виглядає все більш малоймовірною. Обговорення в ЄС питань пов`язаних з виконанням мінських зобов’язань посилиться наприкінці поточного року. ЄС повинен бути готовим до сценарію, за якого Росія не виконуватиме своєї частини угоди.

Це означає підготовку до розширення галузевих санкцій, які обумовлені Мінською угодою.

Розширення санкцій у випадку не виконання Мінської угоди застосується не лише для довіри до ЄС як миротворця, а також і для довіри до Мінської угоди.

Цього разу ЄС повинен розглянути необмежені санкції обумовлені реалізацією Мінської угоди, а не санкції, які повинні регулярно оновлюватися.

Це дало б Росії зрозуміти, що ЄС бажає вирішити межах Мінської угоди.

Це також не дало б Москві можливості розколоти Союз щоразу коли санкції поновлюються.

4. Тримати Крим на порядку денному

Питання анексії Криму значною мірою не є на порядку денному. У багатьох країнах існує думка, що це питання є «занадто складним, щоб впоратись» з урахуванням малої ймовірності змін найближчим часом. Але не говорити про Крим не є вирішенням проблеми.

Анексія Криму є занадто серйозним питанням, яке не можна залишити поза увагою. Порушення фундаментальних принципів права, закладених у статуті ООН, Хельсінському Заключному Акті та в безлічі інших міжнародних угод заслуговує на увагу.

Це питання повинно бути на порядку денному ЄС, Бразилії, Китаю, Індії тощо. ЄС повинен переглянути кримські санкції аби виключити продовження махінацій.

Підготуватися до складних відносин з Росією у довгостроковій перспективі

ЄС має ще з’ясувати як боротися з «російською проблемою». Це не проблема, яка виникла з європейської політики стосовно України, або інших країн Східного сусідства.

Це проблема, яка бере свій початок у Москві та у рішенні використати силу щоб анексувати територію і дестабілізувати країну, тому що ця країна використала своє суверенне право визначати свою політичну орієнтацію. Це становить значний виклик основним принципам, що лежать в основі європейської безпеки.

ЄС не слід очікувати, що Росія змінить свою позицію в найближчому майбутньому. Конфронтаційні відносини з ЄС і США влаштовують Кремль, що дає останньому розповідати про те, як Захід ніби-то наполягає на зміні режиму в Москві. Він також забезпечує зручний привід для відмови у модернізації російської економіки та глобалізації.

Європі потрібна витримка аби побороти ревізіонізм Росії.

Найкращим способом це зробити - залишатися вірним базовим принципам і відмовитися від поняття сфер впливу. Це означає, що ЄС повинен визначити пріоритети своєї підтримки: і політичні, і матеріальні, для східних сусідів, які мають намір інтегруватися в ЄС.

Звичайно, діалог з Росією є необхідним. Але діалог не повинен бути дипломатичним кодом для повернення до своїх звичайних справ.

ЄС повинен співпрацювати з Москвою, але, як і раніше, бути непохитним у своїх принципах.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Автор: Фредерік Веслоу - директор програми "Ширша Європа" у Європейській Раді з питань міжнародних відносин (Велика Британія).



Додати коментар:

Ваше ім'я*:
E-mail:
Коментар* :
Код (4 символи)* :
     інше зображення
   

* — поля обов'язкові для заповнення


Якими є Ваші очікування від співпраці України та ЄС у візовій сфері?

Очікую на скасування візового режиму наступного року

 — 528

Сподіваюся, що шенгенську візу найближчим часом отримати буде легше

 — 182

Думаю, що збільшиться кількість довготривалих багаторазових віз

 — 133

Мені байдуже

 — 75

Всього голосів: 918










 
© 2007 – 2009   Портал "Європейський простір". Використання матеріалів вітається за умови гіперпосилання: http://eu.prostir.ua

Украина онлайн
      Украинский портАл   
      META-Ukraine